top of page

【專揀大brand做】日本中介爆香港KOL收費全亞洲最貴


(Source: 蘋果財經)

ANYMIND

近年KOL當道,代替不少傳統明星成為廣告商新寵,亦有藝人在傳統媒體發展平平,在網上平台反而走紅。兩名80後日本年輕人十河宏輔及小堤音彥,2016年創立廣告科技公司AnyMind,開發以人工智能分析KOL的數據平台CastingAsia。現時亞洲10個地區都有業務,包括香港、泰國、台灣、印尼、越南等。公司創辦人之一,十河宏輔就透露,香港KOL最大的特點是──貴。

十河宏輔表示,CastingAsia分析資料包括KOL本身專屬興趣,如美容、旅遊,在各社交平台(如Facebook、Instagram、YouTube、Twitter)所擁有的支持者數量、區域分佈、男女比例、平均年齡等,供客戶分析哪個KOL更配合他們的產品,而KOL亦可登記以獲取工作機會。他亦透露,公司與KOL合作,主要以每個like收費及每帖文收費為主。

由於系統能計算出該KOL被訂閱的情況供客戶參考,記者翻看香港的排行榜,大部份出名的KOL皆在系統內,當中藝人倪晨曦Instagram追隨者達62萬,媲美不少一線紅星;而前亞視藝員譚杏藍(小花)亦達48萬,成功轉型。

他坦言,香港KOL對高檔品牌(premium brand)特別有興趣:「好似Uniqlo、ANA咁!」如有品牌邀請他們免費到日本旅遊,該類項目就最受歡迎。產品類別中,化妝品及零食類最傾向選擇找KOL宣傳。問到香港KOL最大特徵是怎麼,他立即搶答:「貴!特別係KOL收費。」以短片計,香港平均貴越南近10倍,對比亞洲其他地區亦貴2倍以上。據了解,KOL在平台發一個post,收費動輒過萬。

香港市場呈「陰盛陽衰」現象,他表示,「以我哋平台計,依家香港KOL男女比例大約35:65」。他續指,相比其他亞洲KOL,香港的傾向只發佈以相及文,「其他地區KOL鐘意做live多啲,唔少品牌都想佢哋多啲互動。」

中介亦透露系統設有嚴密監測系統,事前KOL要承諾,如有作弊情況(如like數突然增加),會拒絕付款,甚至考慮中止與該KOL合作。他亦提及早前有KOL上載到意大利旅行的照片,後被網友發現跟Google的相片一模一樣:「如果KOL係無信譽,無一間廣告商會願意同佢合作!」

十河就預期,將會有越來越多廣告商願意投資KOL市場:「放喺社交平台最大好處係可以睇到即時反應,好似有幾多like、幾多轉載,依啲係傳統媒體做唔到。」但他指越來越多品牌合作模式開始轉變:「最top嗰幾個咩牌子都搵佢哋,由頭到腳都有,部份品牌就會覺得佢哋做得太多,收費亦唔平。情願搵啲無咁出名,但係做得比較專嘅micro influencer,佢哋會傾向同網友多啲交流,令產品更加突出。」

記者:梁延宇

350 views0 comments
bottom of page